فروش ویژه چادر ماشین

۱۰ نکته جذاب درمورد ماشین لندکروز که کسی بهت نگفته!
ماشین لندکروز سالیان زیادی است که در بازار اکثر کشور ها حضور دارد. تویوتا لندکروز دارای محبوبیت زیادی بین افراد جامعه است و این محبوبیت بی دلیل نیست اولا به خاطر کیفیت بالای آن و ثانیا اکثر افراد آفرود سوار از ماشین تویوتا لندکروز استفاده میکنند.
دوام زیاد و کارایی بالا: طرف داران این خودروی ژاپنی از آن به عنوان خودرویی با دوام و با توانایی بالا یاد کرده اند. ولی همین دوام بالای تویوتا لندکروز باعث شده است که قیمت دست دوم آن در بازار آنچنان افت قیمت نداشته باشد. به طوری که ماشین های لندکروزی که بیش از 10 الی 15 سال از عمرشان میگذرد افت قیمت زیادی ندارند و در ایران هم به همین صورت است که لندکروز هایی به همین سن و سال قیمت های نجومی و میلیاردی دارند.

ابعاد و ظاهر بزرگ ماشین لندکروز سری 100 دارای ابعادی به طول 4890 و ارتفاع 1890 و عرض 1940 میلی متر است. طراحی خودروی لندکروز در عین سادگی بسیار شیک و زیبا است.
این ماشین دارای دو نوع اتاق است که یکی از آن ها درب عقب دو تکه دارد و روی آن لاستیک زاپاس قرار گرفته است و مدل دیگر لاستیک زاپاس به زیر ماشین منتقل شده است و چراغ های عقب آن بزرگ تر شده.

همچنین میتونی چادر ماشین تویوتا لندکروز که اورجینال هست رو ازینجا خریداری بکنی 🙂

مشخصات فنی توی لندکروز:

این ماشین ژاپنی با کیفیت دارای پیستون هایی به قطر 94 میلی متر وکورس آن به طول 84 میلی متر است. قلب تپنده لندکروز دارای حجم 4664 سی سی است و در 4800 دور بر دقیقه قدرتی اندازه 232 اسب بخار تولید می کند. شاتون های این موتور قوی بسیار مقاوم هستند که با روش سینترینگ تولید شده اند و همچنین پیستون این ماشین از آلیاژ مقاوم در برابر گرما ساخته شده است. هر سیلندر موتور لندکروز 4 سوپاپ دارد. شفت سوپاپ هوا در این موتور توسط تسمه تایم می چرخد و شفت سوپاپ دود با چرخ دنده به شفت سوپاپ هوا متصل می شود. به این ترتیب هیچ ارتباط مستقیمی بین تسمه تایم و شفت سوپاپ دود وجود ندارد. تسمه تایم موتور ماشین لندکروز باید هر 90 هزار کیلومتر تا 100 هزار کیلومتر عوض شود.

تجهیزات و امکانات تویوتا لندکروزر:

ترمز ضد قفل و سیستم ترمز کمکی، سیستم کمکی در سربالایی، کنترل پایداری هوشمند، کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، تنظیم خودکار ارتفاع چراغ جلو و بسیار امکانات دیگر که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.
مصرف سوخت لندکروز: مصرف سوخت این خودروی ژاپنی در داخل شهر 19.1 لیتر در هر صد کیلومتر و در برون شهر 11.7 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک این ماشین 93 لیتر است میزان تولید CO2 و آلایندگی 340 گرم در هر کیلومتر است.
سیستم صوتی این خودرو: قابلیت پخش CD و MP3 با 6 بلندگو و بلوتوث و ورودی USB و iPod دارای صفحه نمایش رنگی 3.5 اینچی است و دکمه های کنترل موسیقی روی فرمان از جمله امکانات صوتی این خودرو است اما یک سری آپشن هایی میتوان به صورت سفارشی روی ماشین قرار داد مثل دوربین جلو و عقب وسیستم صوتی jbl به همراه 14 اسپیکر و باند و نویگیشن و پخش dvd از جمله این امکانات سفارشی است که میتوان روی ماشین نصب شود.

( عکس ماشین تویوتا لندکروز)

شتاب و سرعت تویوتا لندکروز این غول ژاپنی:

در مجموع شتاب صفر تا صد توی لندکروز چیزی حدود 9 ثانیه است. با وزن زیاد این خودرو این شتاب مطلوب است شاید این تصور را داشته باشید که شتاب صفر تا صد و سرعت برخی شاسی بلند های دیگر در بازار بیشتر از لندکروز است اما این نکته را در خاطر داشته باشید که این خودرو برای سرعت و شتاب ساخته نشده است و اهداف دیگر مانند آفرود دارد.
سیستم ایمنی تویوتا: تقریبا اکثر خودرو های تویوتا مجهز به این سیستم ایمنی هستند این سیستم شامل رادار جلویی دوربین داخل خودرو سیستم پیش از برخورد برای شناسایی اجسام و خودرو هایی که سر راه ماشین هستند و همچنین سیستم کنترل راداری است.
شرکت تویوتا با به کار گیری ربات ها و دستگاه های هوشمند در خط تولید توانسته است یکی از 50 شرکت های هوشمند جهان شود
دسترسی تقریبا مشکل به صندلی های ردیف سوم: تویوتا لند کروز جزو معدود شاسی بلند هایی است که 8 صندلی دارد و فضای زیادی به سرنشینان می دهد و همینطور سرنشینان احساس راحتی می کنند ولی باید گفت دسترسی به صندلی های ردیف سوم دشوار بوده و به راحتی نمیتوان به آن وارد یا از آن خارج شد و امیدواریم طراحان این خودروی باکیفیت ژاپنی در نسل های آینده طراحی بهتری برای دسترسی به صندلی های ردیف سوم خودروی لندکروز انجام دهند.
ورودی های گوشی و وسایل هوشمند: جلوی داشبورد لندکروز ورودی های قفط یک درگاه USB است و برای اتصال بیشتر دستگاه ها باید از بلوتوث استفاده کرد و برای مدیریت بهتر بخش ها باید از نرم افزار مخصوص استفاده کرد و این محدودیت ها و دسترسی سخت می تواند یک عیب برای این خودروی لوکس باشد. اما در بخش های دیگر آنقدر نکات مثبت وجود دارد که این ایراد های کوچک به چشم نمی آید.

ماشین لندکروز ساخت کدام کشور است؟

ماشین لندکروز ساخت کمپانی ژاپنی تویوتا است و لندکروز اولین بار که در خط تولید قرار گرفت سال 1951 بود. نام لندکروز برای خودروهای شاسی بلند و آفرودی شرکت تویوتا به کار برده می شود. در بازار انواع اتاق های لندکروز با مدل های مختلف وجود دارد که به بررسی برخی از آنها می پردازیم.
لندکروز سری 100
بعد از لندکروز سری 80 دیگر سری 90 تولید نشد و شرکت تویوتا نسخه 80 لندکروز را با یک سری تغییرات به عنوان تویوتا لندکروز سری 100 معرفی کرد که دارای ساشی محکم تر و موتور قوی تر (4.7 لیتری) در واقع سری 100 نسخه فیس لیفت سری 80 است. سال عرضه این سری از سال 2003 تا 2006 بود.
تویوتا لندکروز سری 200
لندکروز سری 200 یکی از معروف ترین مدل ها در بین بقیه سری های لندکروز است. شکل ظاهری این خودرو کاملا تغییر کرده است و موتور آن باز هم قدرتمند تر از سری قبل شده است یک موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری با یک گیربکس 6 سرعته اتومات در سال های 2012 و 2013 روانه بازار شده است که علاوه بر تقویت شدن موتور آن آپشن های بیشتری به آن اضافه شده است.

(تصاویر ماشین لندکروز)

لندکروز سری 300
سری 300 تویوتا لندکروز به طور کلی با سری 100 و سری 200 از نظر ظاهری و فنی متفاوت است که دارای گیربکس 10 سرعته و موتوری 6 سیلندر توربوشارژ است. طراحی داخلی این سری لندکروز بسیار زیبا تر از سری های قبلی است.
به دلیل تحریم ها سری 300 نتوانست وارد کشور ایران شود و آخرین نسلی که در ایران است سری 200 است که ممکن است با فیس لیفت کردن ظاهر آن را به تویوتا سری 300 تبدیل کنند. با این وجود این خودروی ژاپنی در ایران بسیار طرفدار دارد.

بهترین ماشین تویوتا لندکروز

می توان تویوتا لندکروز VXR را معرفی کرد که زیر کاپوت این خودرو یعنی لندکروز VXR یک موتو قدرتمند 8 سیلندری 32 سوپاپ وجود دارد که حجم این موتور 4664 سی سی است که نسبت به نسل قبل که شش سیلندری بود بسیار قدرتمند تر است.
از دیگر مشخصات فنی لندکروز می توان به سیستم تعلیق دو پایه در جلو و مولتی لینک در عقب، سیستم دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدود کننده کشویی و انواع سیستم های کمکی مانند کنترل کرال و سیستم تعلیق KDSS اشاره کرد.
رقبای تویوتا لندکروزر VXR در بازار
به دلیل عدم ورود رقیب های اصلی لندکروز در کشور مجبوریم آن را با خودروهایی مانند bmw x4 یا پوشه ماکان یا پورش کاین مقایسه کنیم که البته این مقایسه درست نیست زیرا نمیتوانند از نظر ویژگی های آفرودی به پای لندکروز برسند. در واقع نتیجه چنین مقایسه ای که تنها به دلیل شباهت قیمتی و نه شباهت کاربری خودروها صورت می گیرد، از قبل مشخص است. لندکروزر خودرویی جان سخت، بادوام، جادار و یک آفرود واقعی است، اما ب ام و X4، پورشه کاین و پورشه ماکان شاسی بلندهای اسپرت با قابلیت های دینامیکی بسیار بالا و قابلیت آفرود محدود هستند. یکی دیگر از رقبایی که میتوان از آنها نام برد شاسی بلند های کمپانی ولوو است و لازم به ذکر است که نماینده ولوو نیز مانند نمونه های قبلی از قابلیت آفرود بهره چندانی نبرده است. به طور کلی لندکروز از نظر سواری و کیفیت بین این رقبا حرف اول را میزند.

برای این وبلاگ زحمت زیادی کشیده شده که نوشه چشماتون، پس برای ما کامنت بذار یا برای دوستت که عاشق تویوتا لندکروز هست بفرست عشق کنه دمتون‌گرم♥️