فروش ویژه چادر ماشین

رانندگی در باران کلا کار درستی نیست و تا جای ممکن بهتره که رانندگی در این زمان‌ رو بیخیال بشیم.اما اگر نکات ریز و مهمی که در این وبلاگ برترآپشن بهش پرداختیم رو رعایت کنی، سالم و سلامت میرسی و دیگه از کلی ضرر های جانی و مالی جلوگیری میکنی.
پس بریم سراغ اصل مطلب :

قبل از سفر در زمان بارش برف و باران چه نکاتی رو رعایت کنیم ؟

لاستیک ماشینت رو چک کن و قبلش تنظیم باد هم ببر تا خیالت راحت بشه.
مدت زمان تولید لاستیکت رو هم چک‌ بکن که زیادی ازش نگذشته باشه.چون لاستیک ها وقتی از تاریخ تولیدشون زیادی میگذره، خشک تر میشن و چسبندگیشون وقتی جاده لغزندست کاهش پیدا میکنه.پس حواست به تاریخ تولید لاستیکت باشه.

تجهیزات ایمنی و روشنایی ماشینت رو چک کن:
سیستم برف پاکن جلو و عقب ماشینت رو چک بکن که به خوبی کار میکنه‌‌ و تیغه سالمی داره.شیشه شورت رو هم حتما پرش کن تا وسط جاده لکه ای روی شیشه نشست، بتونی فوری لکه رو از بین ببریو عشق‌ کنی.

چراغ های مه شکن و‌ خطر ماشینت چک کن.از زنون و هدلایت که اینروزا بین جوانان از جمله خودم😂معروف شده استفاده نکن.چون زنون و هدلایت معمولا نور سفید دارن و نور سفید درسته که پرتاب نور قدرتمندی داره اما باعث کاهش دید در زمان بارندگی میشه.

روغن ترمز ماشینت رو‌ تعویض کن تا هنگام رانندگی لاستیکت قفل نکنه.از لنت های ترمز باکیفیت هم استفاده بکن تا قدرت ترمز کردن ماشینت در هنگان برف و باران کاهش پیدا نکنه.

هنگام رانندگی در هوای بارانی چطوری رانندگی‌ کنیم ؟

یه شات اسپرسو دبل و یه نخ‌ سیگار قبل رانندگی بزن تا سرحال و شاداب باشی.چون قهوه باعث تمرکزت روی رانندگی و سطح جاده ها میشه.هرموقع هم احساس خستگی کردی بزن بغلو یه شات قهوه دیگه بزن.

فرمان ماشینت رو دو دستی بگیر
آب گرفتی های مسیر زیاد هستن و وقتی ازشون رد میشی اگر دو دستی فرمون رو دستت نگیری، ماشینت منحرف میشه و…
۶۰ درصد نیروی خودت رو‌ فقط صرف هدایت فرمان ماشینت بکن.به همین سادگی 😉

هیچوقت هم دستت یا انگشتانت رو در وسط فرمون قرار نده.چون زمان عکس العملت بشدت میاد پایین و درنتیجه خودتو ماشینت خدای نکرده….

تا میتونی از برف پاک کن استفاده بکن
خسیس بازی درنیار،بذارش روی دور تند تا حتی یک صدم ثانیه هم دیدت کور نشه وگرنه خودتم‌میدونی همه چی توی یک صدم ثانیه اتفاق میوفته.
از بخار زدای شیشه های عقب و جلو استفاده بکن:
همیشه وقتی بارون میاد، داخل ماشیت پر میشه از رطوبت و بخار
پس تا میتونی بخاری به شیشه جلو رو بزن و همزمان بخار زدای عقب روهم روشن نگه دار.درسته که دینام ماشینت به فنا میره اما ارزش داره که سالم به مقصد برسی.

چه روز چه شب با چراغ همیشه روشن رانندگی بکن:
اینطوری به دیده شدنه خودت از چشم عابرین و سایر خودروها کمک میکنی.فقط یادت باشه از نور بالا استفاده نکنی چون نور به‌خودت منعکس میشه و دیدت کاهش پیدا میکنه.
حتی در کشور آلمان اگر بارندگی باشه و روز باشه و چراغ های ماشینت خاموش باشه، جریمت میکنن.پس تا این حد این نکته واجب و ضروریه رفیق 🤙
از بغل و جلو حداقل ۱۰۰ متر فاصله با سایر ماشین هارو رعایت بکن.( از علت سر خوردن ماشین در باران غفلت نکن ).
با حوصله و با آرامش رانندگی کن.میخوای حوصلت سر نره یه کتاب صوتی از سایت چکیدا بزن گوش کن تا برسی به منزل.
حداقل هم بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برو( سرعت مجاز در باران ) همچنین همین سرعت علت سر خوردن عقب ماشین در باران محسوب میشه.

نکاتی برای کاهش ریسک رانندگی در هنگام بارندگی :
زرنگ بازی رو بذار کنار و لایی کشی نکن.
یهویی و ناگهانی تغییر جهت نده.
از ترمز یهویی هم جلوگیری کن.یواش یواش ترمز کن( از علت لیز خوردن ماشین هنگام ترمز اینه که یهویی ترمز میکنی‌و دیسک ها خیس شدنو نمیتونن‌ خوب عمل کنن.)
وقتی بارون میاد، یک ساعت طول میکشه تا روغن های کف آسفالت تمیز بشن پس بهتره که صبرکن کنی یه ساعت از بارندگی بگذره و سپس حرکت کنی.

در‌ مسیر های برفی و یخی از چه دنده ای باید استفاده کرد ؟
از دنده های سنگین یک الی سه باید استفاده کرد.
هنگام سر خوردن خودرو در باران چگونه باید خودرو را هدایت کرد ؟
در همین مقاله، به این‌ سوال مهم پرداختیم.
آموزش رانندگی در هوای بارانی رو هم میتونید مشاهده بکنید.
اصول رانندگی در هوای بارانی و جاده لغزنده رو هم بهتون آموزش دادیم امیدواریم که راضی و خشنود باشید ♥️🤚

سایت برترآپشن به شما کمک میکند تا خرید گارد و رکاب خودرو و خرید چادر ماشین رو به راحتی انجام بدین.پس برای اینکه از کلی ضرر و زیان چلوگیری کنی این محصولات رو برای ماشینت تهیه کن.